Äntligen uppkopplad!

Äntligen har vi internet. Det känns helt sjukt och lite surrealistiskt att sitta här med min dator igen. Jag har ju hela tre veckor att blogga upp för. TRE veckor utan internet. Vad gjorde man innan internet fanns? Allt är ju så mycket mer komplicerat. Allt från att leta upp den snabbaste vägen på eniro till att prata med vänner på facebook. Nä en värld utan datorer är för mig helt orealistiskt.

Kortfattat vad som har hänt dessa tre veckor är: Vi båda har börjat på nya jobb. Jag trivs super bra med allt från arbetsbeskrivning till kollegor. Det är skönt att ta mer ansvar och att känna sig delaktig i företagets framgångar på ett nytt sätt. Tidigare har jag bara upplevt kundmötena medan jag nu kan se längre in i organisationen. Pontus trivs också han bra i Stockholm. Vi har inte hunnit med att göra så mycket, förutom att försöka ställa in sig i den nya staden och känna sig hemma stad. Jag har träffat Mia (äntligen) och det var blandade känslor. Dels kändes det som om det var år och dagar sedan samtidigt som det kändes som igår. Ibland kan man bara inte beskriva en känsla.

Vi har också haft Tea här en dag förra veckan. Eftersom Pontus jobbade så blev det mest hon och jag som hängde. Vi gick till gammal stan och kollade på slottet. Sen gick vi förbi Kungsträdgården och vidare upp via Sergelstorg till Tegnerlunden där Pontus jobbar. Han bjöd på pizza-lunch och Tea var överlycklig, men väldigt trött efter den långa promenaden. Då gick vi förbi Åhléns och köpte filmer och gick hem och myste i soffan/ sängen.. Världens bästa dag men världens bästa Tea.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0