Begravning 28 jan 2011

Det var en lång resa hem till Ljusdal. Vi var både försenade p.g.a signalfel men också för att en älg bestämde sig för att stå på spåret utanför Bollnäs. Jag kände mig ganska förtvivlad där jag satt i mörkret och önskade att Pontus hade varit med mig. Men efter en och en halv timme så rullade vi igen och jag kom tillslut fram till Ljusdals station. Där stod Frida och Tea och väntade på mig. Jag fick en välbehövlig genomgång av håret och även om ny färg. Väldigt nöjd blev jag. Tean sov över hos oss och det blev en riktigt mysig morgon dagen därpå.

Dagen efter var en tung dag. Det var begravning i Ljusdals kyrka. Det var riktigt mycket folk där och stämningen låg. Allt började med Tina Turners -  Simply the best, tät följt av predikan från prästen och mer sång från oss. Jag tycker verkligen inte om att gå på begravningar och känner mig väldigt felplacerad.

På kvällen blev jag bjuden på en underbar middag hos Anna och Niklas. Tesan, Elin J och hennes pojkvän var där också. Det är så roligt att träffas och jag önskar att jag kom hem oftare!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0