Fläskfilé med klyftpotatis

Förra veckan gjorde jag och Pontus fläskfilé med klyftpotatis och det blev jätte gått! Så jag tänkte dela mig mig av receptet.

Marinad
4 msk chilisås
2 msk  olivolja
2 msk  fransk senap
2 msk  kallt kaffe
1 krm  socker

Skär köttet i så stora bitar som du vill ha och lägg i marinad på morgonen. Låt det ligga i kylen under dagen.Tvätta och skär potatisen i klyftor. Lägg dem sedan på en oljad plåt med salt och peppar på. Baka potatisen i 225°C i ca: 20 min. Gör samtidigt såsen till.

Sås
2-3 dl matlagningsyoghurt
1/2  buljongtärning
3 droppar viltfond
1 klyfta  vitlök
salt och peppar

Klart! Servera med den salladen du själv gillar.



Kommentarer
HANNA

Bara bra med mig :) vad gör du då? :)

2011-01-31 @ 11:47:28
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Richie

MMMmums !

izza

tack för receptet! :D

sv. ja hihi

kram

2011-01-31 @ 13:45:27
URL: http://isabellehahnebroling.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0