Helgen i Ljusdal

Nu sitter jag "hemma" i Stockholm igen, men helgen har jag spenderat "hemma" i Ljusdal.. Vi kom hem sent på fredags kvällen eftersom tåget till Uppsala var försenat. Väl hemma väntade mamma och pappa tillsammans med grannarna och en gigantisk smörgåstårta. Efter en mysig kväll, så slocknade vi ganska så snabbt. Men vaknade alldeles förtidigt på lördagsmorgonen och dagen blev oändligt lång vilket jag inte har något emot. Jag var ute med Anna och fikade på förmiddagen, sen tog vi en shopping runda vilket resulterade i ett och annat fynd. Sen träffade vi vår lilla bebis hos Pontus farmor, men vi är tyvärr inte lika omtyckta längre :) Lite mys fick vi tvinga honom till men sen tvättade han sig som besatt. Jag kommer aldrig att förstå mig på katter. Efter det åkte jag med mamma på fotboll. Det var Ljusdals damlag som spelade om serieseger. De van med 9-0. Helt galet duktiga tjejer. Men det var kallt och mina fötter frös bra mycket i mina Converse, så jag längtade hem till badet.

På kvällen var det fest men jag var nykter som nästan alltid. Det började med men att jag skulle skjutsa mamma och pappa, när jag kom hem så trodde jag att jag skulle hinna tappa upp ett bad och krypa ner. Jag var helt naken då det knackar på dörren och min morbror och kusin kommer in, samtidigt ringer det på telefonen och jag ska skjutsa Micke och Lotta. När jag kom hem var klockan 20.00 och Pontus ville åka senast 21.00. Jag han i alla fall ner i badet innan Robban kommer och Pontus ropar, -Nu har du bara 45min på dig att göra dig klar. Det var bara att kliva upp och börja föna håret. När jag precis är klar och ska åka iväg med Pontus och Robban så ringer Lotta och meddelar att dem är redo att åka hem. Jag fick släppa av killarna vid Swedbank och åka och hämta Micke och Lotta, men innan vi åkte så var jag in till Kämpe där det var lagfest efter dagens seger. Jag grattade tjejerna och erbjöd mig att skjutsa dem också. Kvällen slutade klockan två efter ett antal vändor genom Ljusdal. Pontus var så full att han ramlade ur sängen, ramlade inne på toan och deckade med kläderna på.. Kort sammanfattat en rolig och lyckad utekväll i Ljusdal.

Söndagen blev som väntat ganska så slapp, med vi var ut i svampskogen tillsammans med mamma och plockade en och annan svamp. Jag var sjukt rädd för att det skulle dyka upp en björn, så jag pratade konstant med hög röst och sjöng en och annan sång. Allt jag kunde komma på för att slippa se ett brynt nylle med gapande käft. Men det gick bra och vi klarade oss med skinnet i behåll. På vägen hem berättade mamma att man nyligen har sett björn i området som har varit farligt nära människor. Tur att jag inte visste de innan för då hade jag aldrig lämnat bilen. Men nu är svamparna plockade och de kommer att smaka grymt gått till älg eller renkött i vinter.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0