Whatcha Say

Oj.. idag har verkligen inte min dag blivit som jag hade planerat. Min plan var att ligga i sägen ett bra tag, därifrån skulle jag ta mig upp och diska berget av disk inne i köket och sedan damma och dammsuga. Sist men inte minst skulle jag åka och träna och hinna laga en god middag till min älsklig. Men klockan 9.00 fick jag samtal från jobbet. Det verkar som om alla är sjuka, jag kunde inte annat än att tacka ja till jobb. Så det blev ett eftermiddagspass med Alessandra, och ett tvärs pass på onsdag. Jag är bara glad för de extra pengarna som hamnar i min ficka. Men nu är jag grymt trött, det är slitsamt att jobba när danskarna får lön, det är så himla många räkningar som ska betalas och med det tillkommer en massa OCR nummer. Dom är ju inte direkt korta heller.

Precis innan vi skulle stänga så kommer där in en tjej (ca 30år) och har fått pengar skickat till sig via Money Gram och vill hämta ut dem. Jag ber henne fylla i blankettens som finns i kundlokalen där det står mottagarformulär med versaler högst upp i vänstra hörnan. Hon kommer tillbaka med båda avsändarformuläret och mottagarformuläret, jag upprepar att det står på papparet och pekar, det är fortfarande svårt för henne att förstå (jag ska tillägga att hon är helt svensk) Jag tar in de båda formulären och ger ut det hon skall fylla i. Det står väldigt pedagogiskt på formuläret vad och var man ska fylla i uppgifter. Ändå blir det fel på mottagarens namn (hennes) ingen adress, inget telefonnummer osv. Tre gånger ger jag tillbaka formuläret och ber henne att komplettera informationen. Vid denna tidpunkt har jag börjat tappa tålamodet.. Jag skulle uppskatta att proceduren tar ca 15 min. Men tillslut får hon till det och jag kan ge henne pengarna. 5':- till en dum tjej med stora tuttar och getingmidja. Alessandras kommentar efteråt var att  -Vi får hoppas att hon har andra goda egenskaper för smart var hon inte.


Min låt för dagen, eller för hela helgen.. den går på repeat i min hjärna



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0