Tidig morgon

God morgon, idag är det grått och regnigt i Malmö. Jag är uppe enbart för att tvätt eftersom vi åker hem i morgon och jag ska jobba ikväll. Jag har precis varit ner med den första tvätten och för att piggnatill så myser jag i soffan med Vakna! med the voice på tv och datorn i famnen. Jag har öppnat fönstrena för att få in lite luft i våran lilla lägenhet och just nu önskar jag att jag bodde långt ut på landet för att inte störas av denna jäkla trafik. Länge leve Norrland och tystheten! :)

Som sagt så åker vi hem i morgon, och Torpedo ska ju självklart också följa med. Vi ska flyga upp till Stockholm och lilla katten kommer inte att vara så glad. Pontus överväger att ta bilen, men jag försöker påminna honom om hur lång resa det faktiskt är. Nä Torpedo får fasiken stå ut en timme under en flygplansstol. När vi kommer till Arlanda så ska han ändå få byta till sin stora bur och där i är det inte synd om honom. Men sen får katten stanna hos Pontus farmor och göra henne sällskap i Ljusdal. Jag tror att det blir bäst för honom så slipper han våran flytt sen när den kommer och sitta och åka fram och tillbaka.

Men medans Torpedo är i Ljusdal så ska vi fortsätta vidare upp till fjällen och fira påsk med mamma och pappa. Där ska vi åka längdskidor, köra skoter, hoppas på lite sol så man kan ligga nedgrävd i en grotta och mysa, dricka varm choklad, grilla korv och elda i störöset på kvällarna. MYSIGT MYSIGT


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0