R.I.P världen bästa plattång

Idag precis innan jag skulle åka för att hämta Pontus så skulle jag bara platta till luggen med min plattång. Mitt hår är väldigt frizzigt och har ett självfall som gör att luggen hamnar i ögonen om jag inte plattar den. Jag älskar min plattång och jag har haft den i tio år. Den är min följeslagare och det finns inte en resa som jag gjort utan den. Men idag gav den upp, kastade in handduken och började brinna.
Jag blev självklart livrädd och hoppade upp från sängen och ut i hallen.. tången slängde jag på golvet. Tankarna for i huvudet, jag har fan ingen brandsläckare!! (vilket jag nu känner att jag borde köpa)

Jag skyndade mig att dra ut kontakten och ringde mamma. Mamma vet alltid vad man ska göra. Jag vågade ju inte lämna plattången själv hemma med Torpedo, med efter lugnande samtal med både mamma, Pontus och pappa så vågade jag.

Nu är problemet att jag inte har någon bra plattång och ska till att köpa en ny, men den jag vill ha kostar 1900:-, hur kul är det i mitten av månaden.. Men men, jag använder den ju faktiskt varje dag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0