Filmkväll

Den här veckan har jag varit iväg och tränat fyra gånger, så när klockan ringde i morse för att jag skulle upp till mitt femte pass så orkade inte kroppen. Jag hade grym träningsverk i benen och även om jag vet att det enda som hjälper är att träna bort det så orkade bara inte. Jag övervägde mitt beslut noga, eftersom jag förstod att jag skulle ångra mig senare (vilket jag också gör nu) men det blev att stanna hemma i sängen.

Vid 13.00 tiden pallrade jag mig in i duschen efter att ha legat och dragit mig både i sängen och soffan. Men Pontus tjatade på mig för att han ville komma iväg och handla. Jag gjorde torsk med potatis och äggsås till middag, SÅ himla gott!

När vi var i affären så fick jag syn på New Moon filmen och skulle bara ha de, så det blev en filmkväll med Twilight serien, längtar grymt mycket tills Eclipse kommer.

 

Recept på Torsk med potatis och äggsås

  • Börja med att sätta potatisen på plattan
  • Ställ en annan kastrull på spisen med vatten, gul lök, salt och peppar på låg värme.
  • Gör en grundredning till sås, med 2msk smör, 3msk vetemjöl och 4 dl vatten.
  • Smält smöret på låg värme, tillsätt vetemjölet och sist mjölken. Smaksätt med salt, peppar.
  • Koka ägg i 10min, hacka sedan äggen tillsammans med gräslök och tillsätt i såsen.
  • När potatisen är klar lägger du ner torsken i kastrullen med vatten och lök. Låt fisken sjuda i 10min.
  • När fisken är klar silar man ca 1dl av spadet och tillsätter i såsen.
KLART, enjoy!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0