Söndag

Idag är det söndag och självklart en lat dag. Jag har legat och lusläst Bilkultur i Malmö för att kunna ställa några kluriga frågor till Peter på Gatukontoret i morgon. Jag förundras över att det inte är så längesedan som bilen kallades för automobil och att bensinstationer var det hetaste som fanns, bilhandlarna hade de flächigaste byggnaderna och i telefonkatalogen stod du adresserad som bilägare.

Det har varit något trist väder i Malmö idag och vi har som vanligt spenderat dagen inomhus. Inte att förglömma så var det VM final i bandy på tven. Bollnäs mot dem eviga förlorarna Hammarby. De var snökaos i Uppsala där den sedvanliga finalen spelas och man fick spela 3 x 30 min i stället för 2 x 45 min. I första perjoden std det 1-1 men när snöfallet lättade i tredje perjod så gick Hammarby upp i ledning och vann med 3-1.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0