Baksmällan från helvetet!

Go kväll, go kväll. Äntligen har jag återhämtat mig från gårdagens bravader!
Lina och Salima från jobbet var här på middag. Jag spenderade många timmar i veckan på att klura ut vad jag skulle bjuda på. Efterrätten var lättast, blueberry cheesecake. Men huvudrätten var desto svårare. Tillslut kom mamma (så klart) på den briljanta idéen att göra plankstek. Skit bra tyckte jag, men när jag stod där igår och skar upp köttet så slog det mig. Salima är muslim och äter inte gris. Jag stod där med ett stycke fläskfilé. Panik, panik, panik. Va gör jag nu? Som tur var hadde jag lax i frysen och skyndade mig att ta upp och tina den. Kvällen var räddad!

Jag hade köpt en box vin, för jag var "smart" nog att tänka att man då inte behöver vara rädd att det tar slut.. MEEEN den tog slut. Helt slut. Den tillsammans med en halv flaska tequila rose. Tro mig, jag gör inte om detta. Fy fan va dåligt jag har mått idag. Det hjälper inte att tänka att jag hade grymt kul igår, det väger liksom inte upp. Jag kunde inte röra mig och hela välden bara snurrade. Toan var min vän och min kropp min fiende. Jag hade valt kliva ur min kropp och låta den ligga själv i sängen och må dåligt.

Nu i kväll har jag dock mått lite bättre, efter att Pontus hade hämtat upp Hanna och dom hade köpt med sig pizza, 4l cola samt chips och dipp. Det finns nog inget som botar en riktigt helvetes baksmälla bättre.

DETTA är skälet till att jag nästan aldrig förtär alkohol.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0