Sommar, sol och sköna dagar

De senaste dagarna i Ljusdal har varit ganska så hektiska.. Jag har hunnit med att skriva ett tal till pappa, agit emot vänner och familj som kommer långväga, firat pappa till långt in på natten samt att busa med Tea.

I torsdagskväll då jag skulle sova låg jag vaken länge och funderade på vad jag skulle säga till pappa på festen. Till slut hade jag så mycket i huvudet att jag var tvungen att låna Pontus dator för att skriva ner allt.. Det blev till slut ett riktigt bra tal.

Pappa, redan 50år.. fan va tiden går.

Då en 26årig far som försökte va en redig kar. Med fru, barn och hus blev du en riktig Svensson mus. Då då då kom också Urban tillsammans med systern Elisabeth till i sagornas värld och blev snart en levande karaktär. Cykla och spela hockey i ett är något som pappa gjorde enkelt som en plätt. Han är också formel 1 förare och fotbollsproffs, men det visste ni alla förståss.


Idag är pappa en händig man som bygger här och där, men han hittar aldrig riktigt rätt atmosfär. För när jobben börjar sina så börjar även lågan förtvina. Då hittar han gärna ett nytt projekt och börjar från start, visst är livet underbart? Mamma så snällt följer med och står och ler. Vad skall annars en kvinna göra man vill ju inte förstöra. På Forex nådde du din topp och blev en riktig Stockholms stropp, nya bilar, lägenheter och stuga.. när ska allt detta få duga? Men livet är inte slut än och tack o lov för de, för i denna unga gamla gubbe finns det mycket kvar att ge. Nu höjer vi glasen och utbringar en skål för alla dessa 50år.


Festen var en succé och alla hade jätte trevligt. Jag och Pontus gick och la oss vid tre tiden men mamma och pappa fortsatte festa tills fem på morgonen.


Dagen efter var vi alla ganska så trötta dragna och lealösa. Soffläge var självklart och tiden gick.. precis som alla gäster från festen. Det var väldigt trevligt med alla Rosersbergare, Fälabor och Ljusdalingar.



Igår kväll kom vår älskade Tea på besök och genast blev det liv i stugan. Vi lekte, plockade blommor och busade. Det finns ingenting som är bättre än att få gosa med Tean.

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0