Midsommar i Oppli

Vilken skön midsommarafton vi fick igår. Sol, klar himmel och nästan inget regn.

Vi började firandet vid ett tiden i Perssons stuga (Oppli) med sill lunch och gräddtårta. Nubben var också framme och mamma är som vanligt duktig på att fylla Pontus glas. Jag var nykter och körde, vilket jag nu i efterhand är ganska så glad över. På hemvägen var vi tre bilar som körde i karavan, alla med enbart ungdomar i. Killarna hängde i fönstrena på grusvägen, men när jag ser i bakspegeln att ena killen sätter sig på taket på bilen längre bort.. då stannar jag. Då fick jag ta fram den vuxna sidan och säga STOP (någon stans måste man ju dra gränsen).

Här hemma skulle det firas midsommar och Anton och Niklas hade satt upp partytältet. Det var en lugn början på kvällen då även jag tänkte tanken att lite alkohol skulle inte sitta fel, men jag är glad att jag skippade det. Någon timme in på kvällen så började det trilla in MASSA människor. Då gick jag in och tog det lugnt.. jag agerade även dörrvakt till alla som skulle låna toan. Men när folk klampade in mes skitiga skor och vinglande ben då kände jag att nu får det räcka, nu är ni tillräckligt fulla för att kissa i skogen.

När jag några timmar senare gick ut igen för att kolla läget, ser jag Niklas dinglandes i ramen på tältet och Frida och Jon som har kommit hem. Frida hade kommit hem till ett hus fullt med ungdomar, spya på toaletterna och kladdigt bord och golv. Då körde de ut alla och låste huset, jag låste även vårt hus. Folk började så smått droppa av och vid tre tiden så tror jag att alla hade dragit hem.

Jag lämnade kameran hemma under fylleslaget, men jag lägger upp några mysiga bilder från lunchen i Oppli.

Självklart måste killarna (Anton, Niklas, Pontus och Jon) ut och fiska, utan flytvästar till Lottas förtret. Vi alla stod spänt och titta på, men dem drog i alla fall upp fem abborrar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0