Tacos och schlager is the shit

Igår var jag på rönnenfest, det var grymt trevligt och ganska så sent. Jag sov till 12.00, helt galet för att vara jag. I vanliga fall vaknar jag senast 10.00. Men när jag vaknade så var jag grymt sugen på tacos, så vi bjöd hem Hanna och Patrik för en myskväll. Ett bra initiativ utav mig tycker jag :)

Ä l s k a r   " d e n  s o m  i n t e  t a r  b o r t  l u d d e t  s k a  d ö ! "
a v  D a v i d  B a t r a 

Batra själv har skrivit små kommentarer till de olika lapparna, och det med stor humor. Särskilt mycket tycker jag om en lapp där en karl som klätt ut sig till tomte i ett öppet brev är ledsen över att han jagats hem av invandrarungdomar som inte känner till jultomtetraditionen. Det roligaste är dock inte tomtebrevet utan Batras kommentar.
Det här är inga enkla grejer. Jag bodde i USA när jag var liten och givetvis skulle vi fira högtidligheter på svenskt vis. När det var påsk så skickade mamma därför ut mig i kvarteret iklädd kvinnokläder med en stor kvast mellan benen. Jag hade en tom kaffekanna som jag skull försöka få mina grannar att fylla med godis, men när jag stod framför den förste bistre amerikanen som tyckte att det var lagom kul att bli väckt av en skånskindisk femåring i kvinnokläder fick jag någon form av blackout. Vad heter egentligen påskkäring på engelska? Det slutade med att jag i panik skrek: "Give me Candy! I am an Easter Bitch!"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0