Julafton

Det är nog den mysigaste dagen att stiga upp tidigt på. Ju tidigare desto bättre, eftersom dagen blir så mycket längre. Jag var uppe redan klockan sju på morgonen och donade. Ni vet duschade, fixade håret, sminka sig.. det vanliga. Klockan halv tio stod i redo på centralen. Då hade vi en bag med kläder, en IKEA-kasse med klappar, plus två klappar som inte fick plats i kassen utan som jag bar under armen. Tåget var ganska så försenat och det var väldigt kallt ute. Men efter tjugominuters väntan så satt vi inne i värmen igen på väg mot Rosersberg.

Hos farmor och farfar var det full rulle. Min faster och hennes familj skulle fira där, så farmor stod vi spisen. Vi käkade lite frukost och satte oss och tog de lugnt. Vi skulle inte vara i Norrtälje försen vid fyra-tiden så vi väntade på Alexandra för att hinna träffa barnen. Sen gav vi oss ut på vägarna..

Det var halt och bilen började spinna ett antal gånger. När mörkret började falla så blev det ännu svårare att ta sig fram och vi körde fel ett antal gånger. Tanken var ju att vi senare skulle ta oss ända hem till Ljusdal med den lilla gula. Men dessa palner ändrades ganska så snabt och vi satte oss och bokade tågbiljetter upp från Arlanda.

Kvällen blev ganska lugn, med mycket mat, massa klappar och trevligt sällskap. Dock saknade jag ju självklart min familj jätte mycket eftersom det bara är andra gången som jag inte firar med dem. Men tanken på att jag skulle träffa dem på juldagen gjorde att allt känndes väldigt mycket bättre.

Vi lämnade kvar lillagul i Norrtälje och fick i ställer skjus av svärmor och Peter till farmor och farmfar. Klockan var cirka tolv på natten och både jag och Pontus var helt utslagan. Vi gick och la oss på en gång och somnade på två röda.


Alla bilderna blev inte jätte bra eftersom jag testade runt lite med olika inställningar :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0