23 dec 2010

God morgon mina vänner!
Jag gruvar mig lite för att gå till jobbet idag.. det är ju så satans kallt. Igår när jag gick hem var det minus fjorton så det är lite mildare idag. Det är bara tio minus idag.. Men man ska väl inte klaga, de finns de som har det kallare, det finns också de som inte har ett hem i denna kyla och som får stå ute och frysa. Men ändå känns mina 500m eller vad det kan vara oändligt långa. Här om dagen då jag var på väg till jobbet vid sex tiden på morgonen så mötte jag en liten fågel som hoppade runt i snön. Stackarn kunde inte flyga och var vettskrämd. Vad gör man en sådan gång? Jag kan ju inte direkt ta upp den, jag var ju som ett monster för den lilla stackaren. Jag har kollat efter den varje dag nu men har inte sett till den så jag antar det värsta. På grund av snöovädret och kylan så får ju SJ så klart problem med sina tåg, vilket i sin tur leder till att en massa folk inte kommer hem och Centralstationen bli överbefolkad. Jag tog ett snabbt foto av det igår då jag gick hem vid åtta på kvällen. Stackars alla människor! Nu sitter jag och diggar till Robyn-Indestructible, grymt bar låt. Livsenergi!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0