Malmöfestivalen

Nu har Malmöfestivalen dragit igång och in ramlar en massa fulla människor från byarna runtomkring. Centralstationen är numera ett läger för fulla, trötta, slitna människor som antingen behöver ett skydd över huvudet eller väntar på att första morgontåget skall gå. Det finns förmodligen några också som fick till det igår och kommer ut från en lägenhets port med ett nöjt knullruffs och dålig andedräkt. Aaa vad är inte svensk tradition blandat med sommar, jo en riktigt jävla fylla!

Själv jobbade jag igår och tro mig jag slet häcken av mig. Full rulle var det och alla skulle växla. Det var tre timmar av kaos. But we made it!!

Efter stängning tänkte jag njuta av ett glas vin eller varför inte en drink på en av stadens lokala uteställen tillsammans med Lisa. Men shi fick vi för det var fullt över allt. Vi åkte i stället hem till Lisa och Anders lägenhet och tog oss ett gals rött, samt prata massa skit. Samtidigt i en annan del av Malmö satt våra nördar till pojkvännen och kollade på the extended version av sagan om ringen filmerna. Tre i natt kom Pontus hem.

Nu ska jag försöka dra med honom upp och åka ner på stan för att smaka av festivalen läckerheter.


Kommentarer
Binka

kulturelitist! ;)

2010-08-22 @ 19:30:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0