Vår i luften

Idag är det den 28 April 2010 om två dagar fyller min älskade mamma år, vilket får mig att tänka på att för ett år sedan var hela familjen Zäta nere i Malmö. Det var mysigt och vårit och vädret håller i sig i år igen. Även om jag och Hanna har suttit inne och pluggat idag så har jag ändå fått njuta av vårluften medans jag sprang upp och ner i trapphuset för att tvätta. Jag har trotts magsmärta tagit åt mig av energin som Kerstin och mamma skickade via FB igår.. (tack!) .. och idag har det gått jätte bra att jobba.

Ikväll gjorde jag en grymt god paj, enkelt som tusan också.. Köttfärssås och ost.. resten är som vanlig. "Farmorsalladen" blev som pricken över i. Isbergssallad, olivolja, citron och salt.  Mat ska vara lätt att göra, då njuter man som mest.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0