Bättre att misslyckas än att aldrig försöka

Efter en bra början på helgen med jullov och glöggfest så vaknade jag upp på lördagsmorgonen med en rispande hals. På kvällen var jag bjuden till Elin på tjejfest, men fick lämna återbud och ta en "raincheck" i stället. Pontan och jag hade varit ute och jul handlat hela dagen och min kropp sa i från, den orkade inte mycket mer. Det blev en mysig hemma kväll med chips och Robinson i stället. Jag somnade ganska tidigt och vaknade utvilad på söndagsmorgon. Lucia å allt, jag missade morgonens föreställning på SVT men tog igen det på kvällen. Mysfaktorn var hög och jag önskar jag själv hade pallrat mig i väg till en kyrka.
Men det var inte allt som hände i helgen, jag och Torpedo var och hälsade på Cicci och Bruno. Det blev ingen bästa kompis och förmodligen inte ens en kompis, Torpedo ställde sig i försvarsposition och fräste allt han kunde. Stackars Bruno gömde sig under soffan och vågade inte komma fram.
Idag ska jag jobba, även om det bara är fyra timmar så känns det väldigt krävande idag. Jag hade gärna legat på sofflocket och myst. Men slantarna kommer sitta som handen i handsken i januari.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0